محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

در پرتو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بار دیگر دین و معرفت دینی به ویژه تعالیم متعالی اسلامی، به عنوان فکر و فرهنگ مترقی و نجات بخش آدمی، در عرصه حیات انسان معاصر ظاهر شد. تجدید حیات تعالیم وحیانی و ارزش‌های اسلامی از سویی سبب بیداری و خودباوری ملت‌های مسلمان و احیای روح ستم‌ستیزی در آنان شد و از دیگر سو باعث نمایان‌تر شدن سست پایگی مسلک‌ها و مکاتب بشری و نظام‌های مبتنی بر آنها گشت.
علم فقه یکی از علوم اسلامی است که بایستگی تحقیقات دقیق و منسجم، نظریه‌پروری و نوآوری پیرامون زیرساخت‌های آن و ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به مسائل مستحدثه فقهی، به فراخور شرایط کنونی و درخور این رستخیز عظیم، تأسیس نهاد پژوهشی حوزوی ممحض و کارآمدی را فرض می‌نمود. براین اساس حوزه علمیه شهرستان بابل به پیشنهاد معاون محترم پژوهش حوزه‌های علمیه جناب حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد (زید عزه) در دی ماه سال 1392 اقدام به تأسیس «پژوهشکده فقهی» به عنوان یک نهاد علمی ـ فکری نمود. 
بر این اساس حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق فاضل حسب الأمر حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل، مقدمات تأسیس پژوهشکده را تهیه، و این پژوهشکده را راه اندازی کرد و به حکم مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل، به عنوان رئیس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل منصوب شد.

۹۲/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی