محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

برگزاری هفتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل

يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۳ ب.ظ

هفتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الأنبیاء برگزار شد.
در این جلسه، مقاله برادر طلبه محمد مهدی صفرپور کلاگر با موضوع «استثناء و بیان احکام آن در منابع قدیم و جدید» ارائه و توسط حجت الاسلام هادی قنبری ارزیابی شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در آغاز این جلسه گفت: عصر حاضر، عصر انفجار علم است، هر روزه شاهد هستیم که یک یافته جدید در یک علم در جهان منتشر می شود.
به دست آوردن یک یافته تنها به وسیله پژوهش صورت می پذیرد. به این صورت که یک نفر در یک گوشه از جهان یک سال در یک موضوع پژوهش می کند و به یک یافته می رسد و آن را به جهانیان اعلام می کند و یا چند نفر، چند سال در یک موضوع به تحقیق می پردازند و به یک یافته در علم خود می رسند و گوش جهانیان می رسانند.
دبیر هفتمین نشست علمی افزود: ولی متأسفانه حوزه علمیه از این امر غفلت کرده که آن هم معلول کمبود نیرو است، چون حجم وسیعی از حوزویان به کارهای اداری مشغول شده اند و برخی به تبلیغ پرداخته اند و گروه کمی وارد حیطه پژوهش و تحقیق شده اند.
قائم مقام پژوهشکده فقهی تأسیس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل را برای پر کردن این خلأ علمی دانست و گفت: پژوهشکده فقهی برای آموزش و ترویج پژوهش اقدام به برگزاری یک سلسله نشست های علمی کرده است که این جلسه، هفتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل است.

در ادامه، برادر طلبه، جناب آقای محمد مهدی صفرپور کلاگر اثر پژوهشی خود را ارائه داد و پس از ایشان حجت الاسلام قنبری آن را نقد کرد.

۹۵/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی