محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، با حضور در مرکز تخصصی نور الزهرا (س) ساری، راه حلهای ترویج پژوهش در این مرکز تخصصی را تشریح کرد.
استاد روش تحقیق حوزه علمیه شهرستان بابل، در تبیین شعار «هر طلبه یک پژوهشگر» گفت: پژوهش لازمه حیات علمی هر طلبه است و بر هر طلبه لازم است پژوهش را به عنوان یک فن فرابگیرد. پژوهش در تمامی مراحل زندگی علمی یک طلبه کاربرد دارد، برای نمونه: یک مبلغ، برای اینکه بتواند حرف های نو به مردم بزند، باید پژوهش کرده و حرفهای جدید را از میان آیات و روایات به دست آورد.
وی چند راه کار برای ترویج و افزایش علاقه طلاب به پژوهش مطرح کرد، از جمله:
1. تبلیغ محیطی و نصب بنر و پوستر پیرامون ضرورت پژوهش؛
2. برگزاری جلسات سخنرانی پیرامون ضرورت پژوهش؛
3. برگزاری نشستهای علمی در قالب مناظره برای ترویج و آموزش پژوهش؛
4. برگزاری مسابقات خاطره نویسی برای مأنوس شدن طلاب با نوشتن؛
5. ساده جلوه دادن پژوهش؛
6. ترویج پژوهش های کلاسی.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، با توجه دادن به تفاوت پژوهش با مقاله نویسی گفت: پژوهش برای هر طلبه لازم است ولی نمیتوان تمامی طلاب را مجبور به مقاله نویسی کرد. زیرا برخی در این زمینه استعداد ندارند و اصولا لازم نیست که تمامی طلاب به سمت مقاله نویسی بروند.
برای نمونه: طلاب مبلغ باید پژوهش کرده و نتیجه پژوهش را در جلسات سخنرانی خود ارائه دهند و نباید آنها را مجبور کرد تا نتیجه پزوهش خود را در قالب مقاله دربیاورند. بلکه معاون پژوهش مرکز تخصصی نور الزهرا (س) باید دست نوشته های آنان را تبدیل به مقاله کرده و به جشنواره های مشخص ارسال کند.

۹۵/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی