محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

حجت السلام محمد صادق فاضل، کمیت و کیفیت عزاداری در ماه محرم را به مناظره گذاشت.
در این مناظره، گروهی قائل به کم بودن مقدار عزاداری و وقت بیشتر گذاشتن برای رسیدن به شعور حسینی بودند و در مقابل، گروهی بر این باور بودند که امام حسین (ع) اینقدر بر گردن اسلام حق دارد که باید حتی کمیت عزاداری را هم بالا برد.
این مناظره به مدت یک ساعت و نیم در مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.

۰ نظر ۱۹ آبان ۹۰ ، ۰۹:۴۷

چکیده
علم فقه یکی از وسیع‌ترین و مشهورترین علوم اسلامی است که از کتاب و سنت نشأت گرفته و وسیع شده و از علوم دیگری مانند قواعد فقهیه ولادت یافته است. علی‌رغم اینکه قواعد فقهیه از علم فقه نشأت گرفته لکن نقش مهمی در رشد و تسمین این علم دارد. قواعد فقهیه متشکل از قواعد بسیاری است که فقها از لابلای مسائل فقهی برداشت کرده‌اند. یکی از این قواعد فقهی، قاعده قرعه است. این قاعده دارای مباحث زیادی است که قابل طرح و بررسی می‌باشند، این مقاله در صدد تبیین زوایای آن است. کتب متعددی بحث قرعه را به طور مبسوط و یا مختصر مطرح کرده‌اند همچنین مقالات و پایان‌نامه‌های متعددی در این زمینه نگاشته شده است که مقاله حاضر گزارشی است از یافته‌های مؤلفان بزرگی در زمینه قاعده قرعه.


کلید واژه‌ها
قواعد فقهی، قاعده قرعه، استصحاب، استخاره

دانلود مقاله

۰ نظر ۱۵ آبان ۹۰ ، ۲۰:۰۰

کلاس آیین نگارش و تدریس کتاب «بربال قلم» مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه،  حجت الاسلام محمدصادق فاضل آغاز شد.

۰ نظر ۱۰ آبان ۹۰ ، ۱۰:۳۴

مسئول بسیج طلاب استان مازندران، طی حکمی، حجت الاسلام محمد صادق فاضل را به عنوان مسئول واحد علمی پژوهشی بسیج طلاب استان مازندران منصوب کرد. در این حکم آمده است:

«نظر به مسئولیتهای خطیر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنا به پیشنهاد مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه کربلا، به موجب این حکم، جنابعالی به سمت مسئول واحد علمی و پژوهشی بسیج طلاب و روحانیون استان مازندران منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند قادر متعال و نصب العین قرار دادن تقوی و جهاد فی سبیل الله، تحت عنایات حضرت بقیة الله الأعظم (عج)، توجه به منویّات و وصایای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و تبعیت از ولی فقیه مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در رعایت موازین شرعی و سلسله مراتب تشکیلاتی و ضوابط و مقررات سپاه موفق باشید.»

۰ نظر ۰۷ آبان ۹۰ ، ۱۱:۰۰