محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

چکیده
هر کدام از متعاقدین به هنگام بستن عقد، منظور و هدفی را دنبال می‌کنند که برای برآورده شدن آن به انعقاد عقد روی آورده‌اند. حال اگر هر کدام از ایشان پس از عقد دریابند که به هف مورد نظر خود دست نمی‌یابند و یا به هر دلیلی از انعقاد قرارداد پشیمان شوند می‌توانند با توافق یکدیگر عقد را بر هم بزنند. به این عمل اقاله گویند. بحث اقاله در تمامی کتب فقهی که مشتمل بر بیع هستند مطرح شده است اما کتابی مستقل و منسجم پیرامون احکام اقاله در میان کتب فقهای شیعه و اهل سنت دیده نمی‌شو.د این مقاله برای پرکردن این خلأ مسائل مهم و احکام مورد ابتلاء اقاله را در یک رساله مسقل جمع‌آوری کرده است.
کلید واژه
عقد بیع، اقاله، شرایط اقاله، فسخ بیع، قانون مدنی ج. ا. ا

دانلود مقاله

۰ نظر ۱۵ آبان ۹۱ ، ۲۰:۰۷

اولین شماره نشریه علمی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با عنوان «گام اول» منتشر گردید.
حجت الاسلام محمد صادف فاضل، سردبیر نشریه گام اول، در باره این نشریه گفت: این نشریه یک نشریه علمی است که درصدد است برای تشویق نویسندگان جوان، مقالات طلاب جوان را در این نشریه چاپ و منتشر کند.
سردبیر این نشریه در علت نامگذاری این نشریه با عنوان «گام اول» بیان داشت: این نشریه زمینه ساز اولین گام پژوهش طلاب جوان است 

۰ نظر ۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۷:۳۹

کلاس آیین نگارش و تدریس کتاب «بربال قلم» مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه،  حجت الاسلام محمدصادق فاضل آغاز شد.

۰ نظر ۰۱ آبان ۹۱ ، ۰۶:۳۲