محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

به دعوت حجت الاسلام و المسلمین محمد گلایری، مشاور علمی درس خارج مدرسه علمیه فیضیه مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل در طی جلسه ای یک ساعته، روند پایان نامه نویسی را برای طلاب درس خارج تشریح کرد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این جلسه، روند پایان نامه نویسی، از اول ثبت نام در مدارج تا آخرین مرحله پایان نامه نویسی و أخذ مدرک سطح سه را توضیح داد. 

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۱

حجت الاسلام محمد صادق فاضل با دفاع از پایان نامه خود با عنوان «امکان تصحیح عقد سلف موازی استاندارد از منظر فقه امامیه و اهل سنت» با رتبه عالی و نمره 19/25، موفق به دریافت مدرک سطح سه حوزه در رشته مدرسی فقه و اصول گردید.


۰ نظر ۲۶ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۵

حجت الاسلام و المسلمین با هدف فعال شدن کلاس فقه 3 پایه پنجم حوزه علمیه فیضیه مازندران، اقدام به طراحی فرم فعالیت کلاسی نمود. در این فرم گزاره هایی برای فعالیت طلاب در خارج کلاس گنجانده شده است. از جمله آن فعالیت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1. بیان خلاصه درس
2. معنی لغات مشکل
3. توضیح متن مشکل
4. تبیین یک استدلال
5. ترجمه یک روایت
6. مراجعه به دو کتاب جانبی


نمونه فرم فعالیت کلاسی فقه 3 پایه 5

۰ نظر ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۵:۳۹

چکیده:
یکی از ابزارهای مالی اسلامی که به نقدشوندگی قراردادهای سلف می‌افزاید، قراردادهای سلف موازی استاندارد است. طی سال‌های اخیر این ابزارها در برخی کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته و به تازگی به بازار سرمایه ایران نیز معرفی شده است که نخستین بار بر روی نفت و فرآورده‌های نفتی و با هدف تأمین مالی پروژه‌های نفتی پیشنهاد گردیده است.
مهم‌ترین اشکال قراردادهای سلف موازی استاندارد از لحاظ فقهی عدم امکان حضور در بازار ثانویه است. این نوشتار کوشیده است به روش توصیفی تحلیلی راه‌کارهایی که برای برون رفت از این مشکل ارائه شده است، که عبارتند از: سلف موازی، واگذاری وکالتی، صلح مبیع سلف و ترکیب سلف موازی با حواله، را مورد نقد و بررسی قرار دهد. تحقیق حاضر نشان می‌دهد کلیه راه‌های ارائه شده، قابلیت اجرا در سطح بین المللی را ندارد، اما برای کاربرد داخلی می‌توان از شیوه صلح مبیع سلف و همچنین ترکیب سلف با حواله استفاده کرد.


کلید واژه:
عقد سلف ـ عقد سلف موازی ـ سلف موازی استاندارد ـ سلف نفتی ـ ترکیب سلف با حواله ـ صلح سلف نفتی.

دانلود متن پایان نامه

حجم: 2.15 مگابایت
۰ نظر ۱۰ مهر ۹۳ ، ۲۰:۲۰

کلاس شرح لمعه (فقه 3) مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه، جناب حجت الاسلام محمدصادق فاضل آغاز شد.

۰ نظر ۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۰

کلاس آیین دانشوری (اخلاق 2) مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه، جناب حجت الاسلام محمدصادق فاضل آغاز شد.

۰ نظر ۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۱۲