محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

سومین نشست از سلسله نشست های علمی پژوهشگران حوزه علمیه شهرستان بابل، با موضوع  «آثار و قلمرو حکم حکومتی» ، با ارائه پژوهشگر آن، حجت الاسلام و المسلمین مجید بابایی، برگزار شد.
این پژوهش که در قالب کتاب «آثار و قلمرو حکم حکومتی» تدوین شد، توسط حجت الاسلام و المسلمین عباس نیکزاد ارزیابی گردید.
دبیر علمی این نشست، جناب حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در ابتدای این نشست و قبل از تشریح جلسه بیان داشت: 
«بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که فقدان آن محسوس جایگاه کاملاً متزلزل و ضعیف آن در حوزه های علمیه به طور واضحی مشهود است بحث پژوهش و در کنار آن مقوله نوآوری است
اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست. حوزه نیز به عنوان طلایه دار هدایت و پرچم دار معرفی دین اسلام به عوان یکی از اصلی ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود.
اگر بخواهیم در یک کلام جایگاه و اهمیت پژوهش را در حوزه های علمیه مشخص کنیم باید به این کلام از مقام معظم رهبری اشاره کنیم. ایشان فرمودند: عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیت های حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.»

۰ نظر ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۸

 اولین جلسه شورای راهبردی قشر بسیج طلاب استان مازندران با موضوع راه های مقابله با فرقه های انحرافی تشکیل شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این جلسه بیان داشت که ما طلاب را به سه دسته تقسیم می کنیم: طلاب محقق، طلاب مبلّغ و طلابی که دارای کار اجرایی هستند.
برای طلاب محقق باید موضوع تحقیق پیرامون موضوع مورد بحث ارائه دهیم.
نتیجه تحقیق را نیز به عنوان خوراک تبلیغ به طلاب مبلّغ ارائه دهیم. 

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۹

جلسه شورای راهبردی قشر بسیج طلاب سپاه ناحیه بابل، برگزار شد.
در این جلسه، و با برگزاری انتخابات، حجت الاسلام یونس حبیبی و حجت الاسلام محمد صادق فاضل، به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس این شورا انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه جناب سرهنگ آقاجانی، رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان بابل، با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری به خاطر استفاده نکرده سازمان بسیج از ظرفیت بسیج برای ارتقاء کشور، گفت: با این بیان و گلایه مقام معظم رهبری، مجمع عالی بسیج شکل گرفت.
ایشان افزود: برای این مجمع هفت هدف تعیین شده که خلاصه اش این است: «چه تهدیدهایی انقلاب اسلامی را تهدید می کند و بسیج چگونه می تواند برای رفع این تهدید کمک کند»

۰ نظر ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۱۳

در سالروز شهادت استاد شهید مطهری، از حجت الاسلام محمد صادق فاضل، استاد مدرسه علمیه فیضیه مازندران تقدیر شد.
در متن تقدیرنامه آمده است:
«همه پیشرفت های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار استاد سیراب می شوند. از این منظر حوزه وامدار همه استادانی است که به حق چراغ هدایت بشریت را به تأسی از پیامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته اند.
با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز سترگ معلم فرصت را مغتنم شمرده، در کمال ادب و ارادت این لوح تقدیر تقدیم محضر عالمانه و اندیشمندانه شما می گردد.
از محضر علیم آرزو دارد همواره در کسوت شریف استادی با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت آینده سازان این مرز و بوم با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه دنیوی و رستگاری اخروی کوشا و پویا باشید»

۰ نظر ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۷

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران، طی پیامی، حجت الاسلام محمد صادق فاضل را به عنوان مسئول واحد استعداد برتر مدرسه علمیه فیضیه مازندران منصوب کرد،
حجت الاسلام هادی قنبری در این پیام بیان داشت که: هدف ما از این انتصاب این است که طلاب استعداد برتر مدرسه، به دور از هیاهوی معاونت آموزش، در محیطی آرام و صمیمی به فعالیت های در نظر گرفته شده برای ایشان، بپردازند.

۰ نظر ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۱۵