محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سومین جلسه شورای راهبردی قشر بسیج طلاب استان مازندران در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مازندران، با موضوع «بررسی راه کارهای تبلیغ اقتصاد مقاومتی در ماه محرّم»، تشکیل شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این جلسه بیان داشت:
علی رغم فعالیت تمامی دشمنان و بدخواهان هنوز قشر روحانیت، تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند.
فرصت های مناسبی برای تأثیرگذاری این قشر وجود دارد از جمله: دهه اول محرم، دهه آخر ماه صفر، ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان و ... .
ولی با تمام ضرورتی که این مسئله دارد و جلساتی که درباره این قضیه گرفته شده و حرف هایی که زده شده هنوز کار جدی صورت نگرفته است.
مقام معظم رهبری می فرماید: « مسئله کنونی کشور ما این نیست که ما طرح نداریم، حرفِ درست نداریم؛ مسئله ما این است که حرف درست و طرح درست را آن چنان که شایسته است دنبال نمی کنیم؛ این اساس مسئله است. در محیطهای نخبگانی هم این معنا تکرار می شود که مشکل جمهوری اسلامی مشکلِ نداشتنِ حرف درست نیست، حرف درست، زیاد زده می شود، مشکل ما این است که ما این حرف های درست را بایستی در عمل آن چنان دنبال کنیم که به نتایج آن دسترسی پیدا کنیم، نتایج آن را بالعیان و بالمشاهده ببینیم».
این جلسه خیلی دیر تشکیل شد. غالب مبلّغین ما مطالب خودشان برای تبلیغ آماده کرده اند. این جلسه باید دو ماه قبل تشکیل می شد و یک طرح برای آن ریخته می شد.
اما به حکم وظیفه، چند نکته را مطرح می کنم:
بحث اقتصاد مقاومتی در نگاه اول در ماه محرم کمی مشکل به نظر می رسد. چون در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، هم گوینده دوست دارد از امام حسین (علیه السلام) بگوید و هم شنوندگان دوست دارند از این امام بزرگوار بشنوند.
پیدا کردن مظاهر اقتصاد مقاومتی در رفتار امام حسین (علیه السلام) هم برای غالب مبلّغین بسیار مشکل است.
علاوه بر اینکه بسیاری از مبلّغین ما تصویر درستی از اقتصاد مقاومتی ندارند.
اما پیشنهاد:
1. در یک جلسه یا به صورت جلسات مستمر، ابعاد اقتصاد مقاومتی و مصادیق آن برای مبلّغین و روحانیون طرح هجرت تشریح شود.
2. از مبلّغین بخواهیم در صحبت هایشان یک نکته از نکات اقتصاد مقاومتی را متذکر شوند. همانطور که تذکر می دهیم که در اول هر منبر یک حکم شرعی بگویند.
3. به یک کارگروه ویژه با یک دبیر و متولّی نیاز داریم.

۰ نظر ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۴

پنجمین نشست از سلسله نشست های علمی پژوهشگران حوزه علمیه شهرستان بابل، با موضوع  «بررسی موضوعی خطبه غدیر پیامبر (صلی الله علیه و آله)» ، با ارائه پژوهشگر آن، حجت الاسلام و المسلمین یونس حبیبی، برگزار شد.
این پژوهش که در قالب کتاب «پیام ماندگار غدیر» چاپ و منتشر شد، توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نیرومند ارزیابی گردید.
دبیر علمی این نشست، چناب حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در ابتدای این نشست و قبل از تشریح جلسه بیان داشت: 
«تحقیق و پژوهش مایه حیات علم است و در سایه آن مباحث علمی گسترش یافته و پر شاخ و برگ می شوند. تحقیق، علم و آگاهی را پر دامنه و گسترده می سازد و بدون آن رکود و حتی مرگ علمی پدید می آید. چه بسیارند اصول و قوانین و حتی نظریاتی که در سایه پژوهش روشن می گردند و یا با دفع حشو و زوائد و دقت های پژوهشی ارزش و مرتبتی جدید پیدا می کنند. بر همین اساس است که رهبر فرزانه می فرماید: «ای کاش از اوّل انقلاب، یک صد نفر از قبیل شماها پیدا می شد که نه به جنگ کار داشتند و نه به دولت، می رفتند می نشستند و این مسائل را برای نظام اسلامی تحقیق می کردند»

۰ نظر ۲۰ مهر ۹۴ ، ۰۶:۱۸


معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندرن با ارائه طرحی به مسئول مدرسه و اساتید سطح عالی، و تصویب ایشان، طلاب مدرسه را ملزم به ارائه یک اثر پژوهشی تا پایان سال تحصیلی کرد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل طی جلسه ای، طرح را برای طلاب تشریح کرده، شروع طرح را یازدهم مهر ماه اعلام کرد. بنابر این طرح کلیه طلاب موظف می شوند تا 30 اردیبهشت یک اثر پژوهشی به معاونت پژوهش مدرسه ارائه دهند.
ایشان با اشاره به ترس و ابهام طلاب نسبت به مراحل و نتیجه پژوهش بیان داشت که معاونت پژوهش گام به گام طلاب را همکاری و همیاری خواهد کرد. گواه صدق این ادعا، طلابی هستند که در سال گذشته، با همکاری حجت الاسلام محمد صادق فاضل، موفق به تدوین مقاله شدند. 

دانلود طرح الزام پژوهش

۰ نظر ۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۲:۱۹

سرگرد صالحی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب سعید العلماء، طی پیامی از حجت الاسلام محمد صادق فاضل جهت برگزاری همایش تکریم روحانیون رزمنده، جانباز و آزاده تقدیر و تشکر کرد. در این پیام آمده است:
«با عرض سلام و ادب. از تلاش ها و زحمات خالصانه حضرتعالی در برگزاری همایش با شکوه روحانیون رزمنده، ایثارگر و آزاده 8 سال دفاع مقدس، کمال تقدیر و تشکر را دارم»
------------------------
این همایش روز گذشته در نمازخانه سپاه ناحیه بابل، با حضور روحانیون رزمنده، جانباز و آزاده شهرهای بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد، و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مسئول امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزار شد.

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۷

جلسه هیئت رئیسه شورای راهبردی قشر بسیج طلاب و روحانیون سپاه ناحیه بابل به حضور حجت الاسلام محمد صادق فاضل برگزار شد.
موضوع جلسه، آخرین هماهنگی برای برگزاری همایش تجلیل و تکریم از روحانیون جانباز، آزاده و ایثارگر بوده است.


۰ نظر ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۱