محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

در دومین جلسه شورای پژوهشی گروه فقه پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، تهیه لیست موضوعات پژوهشی از کتاب لمعه را به اعضا پیشنهاد کرد.

دبیر جلسه، بیان داشت در گروه ادبیات عرب، لیست موضوعات صرفی و نحوی در حال تدوین است و موضوعات اصولی از دو کتاب الموجز فی أصول الفقه و اصول فقه مرحوم مظفر آماده شده است و مناسب است لیست موضوعات فقهی نیز از کتاب لمعه تهیه شود.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۲

حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای پژوهشگران پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل، کارگاه فیش نویسی برگزار کرد.
قائم مقام پژوهشکده فقهی، در این کارگاه، اصول هجده گانه فیش نویسی را برای پژوهشگران تشریح کرد.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۴

حجت الاسلام محمد صادق فاضل در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون بسیج استان مازندران که با محورریت روحانی شهید حجت الاسلام و المسلمین ولی الله سلیمانی فرد در مجموعه ورزشی امامت سپاه کربلا برگزار شد، در رشته تیراندازی (ماده کلت بادی) شرکت کرده و موفق به کسب مقام دوم گردید.

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۳

جلسه شورای اقشاری و دبیران کارگروه های موضوعی مجمع عالی بسیج شهرستان بابل برگزار شد.
در این جلسه که با حضور فرمانده و جانشین سپاه ناحیه بابل، و رئیس و نائب رنیس مجمع عالی بسیج شهرستان بابل، در سپاه ناحیه بابل برگزار شد، حجت الاسلام محمد صادق فاضل بیان داشت:
«نماز یک مسئله بسیار مهم است که هم آثار فردی دارد و هم آثار اجتماعی. کار نماز با یک مجمع حل نمی شود و نیاز به یک فعالیت مستمر دارد. باید ـ همانگونه که جناب آقای نقویان قول داد ـ یک کمیته برای ارتقای فرهنگ نماز در شهرستان بابل تشکیل شود که مصوباتِ بسیار مفید و کاربردی مجمع عالی بسیج شهرستان را پیگیری کند.
این کمیته نیاز به یک دبیر دارد، تا وقتی این دبیر فعال باشد، کمیته فعال است و وقتی کمیته فعال باشد ان شاء الله فعالیت ایشان نتیجه خواهد داد. که خداوند فرمود: «ان تنصر الله ینصرکم» و «من جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» که «ان الله لا یخلف المیعاد». »

۰ نظر ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۹

جلسه فرماندهان پایگاه های بسیج حوزه مقاومت سعید العلماء در سپاه ناحیه بابل تشکیل شد.
در این جلسه، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، گزارشی از فعالیت پایگاه اساتید این حوزه ارائه داد.

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۶

چهارمین شماره از دو فصلنامه علمی گام اول منتشر شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل هدف از انتشار این نشریه را زمینه سازی برای اولین گام پژوهش طلاب جوان دانست.
سردبیر نشریه گام اول بیان داشت که پنج مقاله از مقالات فقهی طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این شماره از گام اول چاپ شده است:
1. فتاوای مراجع معظّم تقلید درباره نماز طلاب و دانشجویان در محل تحصیل/ سید مهدی حسینی کاشیدار/ طلبه پایه سوم
2. ماهیت إقاله از منظر فقه امامیه و اهل سنت/ حسن زنگانه/ طلبه پایه ششم
3. ممکن بودن تحویل کالا در سررسید در عقد سلف/ مجتبی محمدزاده/ طلبه پایه هفتم
4. بررسی اشتراط تعیین موضع تحویل کالا در عقد سلف/ عبدالله لاغر فیروزجایی/ طلبه پایه نهم
5. حکم نماز جمعه در عصر غیبت/ عباس اکبری/ طلبه درس خارج

۰ نظر ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۱

در پی دعوت مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل از جناب حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای تدریس روش تحقیق در این مدرسه، کلاس روش تحقیق در مدرسه علمیه روحیه توسط معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، با حضور جمعی از طلاب این مدرسه آغاز شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل بیان داشت که در این کلاس که برای حداکثر برای ده تن از طلاب مدرسه روحیه برگزار می شود، به طور خیلی خلاصه، مراحل: طراحی مسئله، شیوه تهیه طرح تحقیق و فیش نویسی آموزش داده می شود.

۰ نظر ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۷

کلاس آیین نگارش مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، آغاز گردید.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در ابتدای این کلاس بیان داشت: تدریس آیین نگارش به خاطر مسائل زیاد آن و همچنین مشکل بودن برخی از مفاهیم و مثال های فراوان آن، بسیار مشکل است. به همین جهت و برای سهولت کار، فایلی در قالب فرمت «pawer point» آماده شده تا با کمک اسلایدهای آن کتاب بر بال قلم در این مدرسه تدریس گردد.

۰ نظر ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۷

جلسه مدیران مدارس علمیه استان مازندران با حضور معاونین پژوهش مدارس سطح دو و سه با موضوع «حضور حداکثری طلاب در جشنواره علامه حلی استان مازندران» تشکیل شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمد صادق فاضل بیان داشت: مدرسه علمیه فیضیه مازندران در سال گذشته تعداد 36 اثر به جشنواره علامه حلی ارسال کرد، و از این جهت، پس از مدرسه سفیران هدایت ساری، رتبه دوم استان را دارد.

ما حدود سه سال در مدرسه فیضیه کار کردیم تا پژوهش را در میان طلاب جا بیاندازیم و در سال گذشته زحمات ما ثمر داد و توانستیم 36 اثر به جشنواره علامه حلی ارسال کنیم. با توجه به این آمادگی، امسال پژوهش را در مدرسه الزامی کردیم.

ایشان در باره اثر پژوهشی گفت: مراد از اثر پژوهشی، مقاله، کتاب، رساله، نرم افزار و دیگر آثار پژوهشی است.

معاون پژوهش مدرسه فیضیه با بیان روند پژوهش در این مدرسه توضیح داد: طلاب موضوع را به همراه استاد راهنما به شورای پژوهشی ارائه می کنند. در صورت تصویب موضوع، از طلاب طرح تحقیق خواسته می شود. طرح تحقیق مشتمل بر بیان مسئله، ضرورت، سؤالات اصلی و فرعی، فهرست مطالب و منابع است. طرح تحقیق نیز در شورای پژوهشی بررسی می شود و در صورت تصویب فعالیت اصلی طلاب آغاز می گردد.

وی در باره فعالیت معاون پژوهش گفت: من دو ساعت و نیم در طول روز در مخزن کتابخانه حضور دارم برای مشاوره به طلاب. این زمان منهای زمانی است که در ساعات متفاوت به طلاب مشاوره می دهم.

۰ نظر ۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۵