محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در کارگاهی که با عنوان «کاربرد Word در پژوهش» در پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد شرکت کرده و این دوره را با موفقیت گذراند.

۰ نظر ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۰

اولین جلسه هم اندیشی اساتید طرح میثاق طلبگی از طرف معاونت اداره کل تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در مجتمع فرهنگی شهر مقدس قم برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری پس از بیان اهداف دوره، شیوه تدریس میثاق طلبگی را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل که به عنوان مدرّس میثاق طلبگی در این دوره شرکت کرد، در این دوره حضور فعال داشته است.

۰ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۷:۰۷

در هفته معلم، و به مناسبت بزرگداشت معلم بزرگ، علامه شهید مرتضی مطهری، از حجت الاسلام محمد صادق فاضل، استاد نمونه مدرسه علمیه فیضیه مازندران تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی در مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد، از سایر اساتید مدرسه علمیه تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۴

مدرسه علمیه فیضیه مازندران، طی مراسمی از ممتازین پژوهشی این مدرسه تقدیر کرد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این خصوص گفت: معاونت پزوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در راستای ترویج پژوهش، اقدام به انتخاب ممتازین پژوهشی از میان پژوهشگران مدرسه کرده است.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران افزود: این افراد بخشی از کسانی هستند که به اولین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران، مقاله ارسال کردند و مقالاتشان در خور توجه بوده است.

۱ نظر ۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۵

پنجمین شماره از دو فصلنامه علمی گام اول منتشر شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل هدف از انتشار این نشریه را زمینه سازی برای اولین گام پژوهش طلاب جوان دانست.
سردبیر نشریه گام اول بیان داشت که پنج مقاله از مقالات فقهی طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این شماره از گام اول چاپ شده است:
1. بررسی آیه نهی از غیبت/ مراد داداشی و مهدی رمضانی/ طلبه‌های پایه اول
2. رزق و روزی از نگاه روایات امامان معصوم (ع)/ مهدی کشتکار سرخی/ طلبه پایه دوم
3. پیامدهای دنیوی و اخروی گناه/ احمدرضا جهانشاهی/ طلبه پایه سوم
4. زندگی برتر در سایه الگوپذیری از حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)/ محسن جهانی‌فرد/ طلبه پایه چهارم
5. تسبیحات حضرت زهرا (س)/ محمدحسین قنبری/ طلبه درس خارج

۰ نظر ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۷:۱۵

حجت الاسلام محمد صادق فاضل اقدام به برگزاری کارگاه فیش نویسی برای برخی از طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) و روحیه بابل کرد.
در این جلسه که در ادامه سلسله کارگاه های آموزش پژوهش برگزار شد، حجت الاسلام محمد صادق فاضل اصول فیش نویسی را به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش داد.
قائم مقام رئیس پژوهشکده فقهی، قالب یک فیش را برای طلاب تشریح کرد و تهیه سیاهه نوشته، بر اساس فیش های تهیه شده، را برای شرکت کنندگان توضیح داد.

۰ نظر ۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۶

هشتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.
در این جلسه که از طرف پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل منعقد گردید، حجت الاسلام هادی قنبری پایان نامه سطح سه خود را ارائه داد و این پایان نامه از طرف حجت الاسلام و المسلمین محمد گلایری ارزیابی گردید.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در ابتدای این جلسه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه حیطه فعالیت برای حوزویان به وجود آمد. برخی از حوزویان پس از پیروزی انقلاب سراغ فعالیت های اجرایی رفتند. برخی به تبلیغ پرداختند ولی عده کمی وارد حیطه پژوهش شدند. که علت آن هم، مهم جلوه کردن امور اجرایی و تبلیغ، و همچنین مشکل بودن پژوهش است.
دبیر هشتمین نشست علمی افزود: با توجه به این خلأ موجود، حوزه علمیه شهرستان بابل تصمیم گرفت با همکاری معاونت پژوهش مدرسه فیضیه یک واحد پژوهشی مستقل برای ترویج و آموزش پژوهش به طلاب و حوزویان تأسیس کند. از همین رو، در دی ماه 92 پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل تأسیس شد.
قائم مقام پژوهشکده فقهی در ادامه گفت: پژوهشکده فقهی برای ترویج و آموزش پژوهش نشست های علمی را تشکیل داد که این هشتمین نشستی است که برگزار می شود.
در ادامه، حجت الاسلام قنبری پایان نامه خود را ارائه داد و پس از ایشان حجت الاسلام و المسلمین گلایری این اثر پژوهشی را نقد کرد.

۰ نظر ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۰۰

هفتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الأنبیاء برگزار شد.
در این جلسه، مقاله برادر طلبه محمد مهدی صفرپور کلاگر با موضوع «استثناء و بیان احکام آن در منابع قدیم و جدید» ارائه و توسط حجت الاسلام هادی قنبری ارزیابی شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در آغاز این جلسه گفت: عصر حاضر، عصر انفجار علم است، هر روزه شاهد هستیم که یک یافته جدید در یک علم در جهان منتشر می شود.
به دست آوردن یک یافته تنها به وسیله پژوهش صورت می پذیرد. به این صورت که یک نفر در یک گوشه از جهان یک سال در یک موضوع پژوهش می کند و به یک یافته می رسد و آن را به جهانیان اعلام می کند و یا چند نفر، چند سال در یک موضوع به تحقیق می پردازند و به یک یافته در علم خود می رسند و گوش جهانیان می رسانند.
دبیر هفتمین نشست علمی افزود: ولی متأسفانه حوزه علمیه از این امر غفلت کرده که آن هم معلول کمبود نیرو است، چون حجم وسیعی از حوزویان به کارهای اداری مشغول شده اند و برخی به تبلیغ پرداخته اند و گروه کمی وارد حیطه پژوهش و تحقیق شده اند.
قائم مقام پژوهشکده فقهی تأسیس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل را برای پر کردن این خلأ علمی دانست و گفت: پژوهشکده فقهی برای آموزش و ترویج پژوهش اقدام به برگزاری یک سلسله نشست های علمی کرده است که این جلسه، هفتمین نشست علمی پژوهشگران شهرستان بابل است.

در ادامه، برادر طلبه، جناب آقای محمد مهدی صفرپور کلاگر اثر پژوهشی خود را ارائه داد و پس از ایشان حجت الاسلام قنبری آن را نقد کرد.

۰ نظر ۰۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۳