محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

جلسه شورای پژوهشی سطح دو حوزه علمیه خواهران استان مازندران، صبح امروز، در مدرسه علمیه عصمتیه بابل، تشکیل شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این جلسه، به همراه اعضای شورای پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان، موضوعات تحقیق هسته های پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان مازندران را بررسی و تصویب کردند.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۳۶

طلاب مؤسسه آموزشی عالی نور الزهرا (س)، صبح امروز از پژوهشکده فقهی دیدن کردند.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در تشریح این دیدار گفت: چند تن از طلاب مؤسسه آموزش عالی الزهرا (س) ساری به همراه مدیر و معاون پژوهش این مؤسسه ضمن بازدید از پژوهشکده فقهی، با دو تن از اعضای شورای پژوهشی گروه کلام و عقائد پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل، دیدار کردند.
قائم مقام پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل بیان داشت: هدف از این دیدار، آشنایی طلاب مؤسسه آموزش عالی الزهرا (س) با فعالیت های پژوهشکده های منطقه است.
وی افزود: در این دیدار، روند فعالیت پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل تشریح، و از تمامی طلاب برای پژوهش در این پژوهشکده دعوت به همکاری شد.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۵

جلسه اساتید مدرسه علمیه فیضیه مازندران، عصر امروز، با موضوع برنامه پژوهشی معاونت پژوهش در سال تحصیلی 95-96، در دفتر مدیریت این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، برگزیده شده چهار تن از طلاب مدرسه در اولین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران، و همچنین کسب رتبه اول در میان مدارس استان مازندران در این جشنواره، را به اساتید تبریک گفت و از زحماتشان برای راهنمایی علمی طلاب تشکر کرد.
معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، ضمن تشریح ویرایش جدید طرح الزام پژوهش در سال جاری، از سند چشم‌انداز پنج ساله پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران رونمایی، و برنامه سال اول این سند را تشریح کرد.

۰ نظر ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۸

کلاس روش تحقیق مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط حجت الاسلام محمد صادق فاضل شروع شد.
معاون پژوهش مدرسه فیضیه بیان داشت: با توجه به الزام طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران برای ارائه مقاله به دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران، و ضرورت آموزش پژوهش و مقاله نویسی به طلاب، این کلاس در ساعت 7 تا 7/30 و همچنین 8 تا 9 صبح برگزار می گردد.

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۰۶:۳۴

کلاس پژوهش در مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در خصوص این کلاس گفت: با توجه به قرار دادن ساعت پژوهشی در هفته برای هر یک از پایه ها از طرف معاونت آموزش، این کلاس برای تمامی پایه ها آغاز گردید.
معاون پژوهش مدرسه فیضیه با اشاره به سند چشم انداز پنج ساله پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران بیان داشت: یکی از اهداف این سند تسلط طلاب در پژوهش است. با توجه به اینکه امر پژوهش یک فرایند زماندار است، در برنامه سال اول این سند، تصمیم بر این گرفته شد که برای رسیدن به این هدف، در سال اول آیین نگارش آموزش داده شود. بر این اساس در طول سال تحصیلی به تمامی طلاب آیین نگارش، با محوریت کتاب شیوه شیوایی، نوشته حسینی (ژرفا)، آموزش داده خواهد شد.
وی افزود: این کلاس توسط آقایان، عباس اکبری، باقر عباس زاده، روح الله گلی و خود من برگزار خواهد شد.
استاد روش تحقیق مدرسه علمیه فیضیه مازندران ابراز امیدواری کرد که در پایان سال تحصیلی، نوشته های طلاب از لحاظ درست نویسی به حدّی پذیرفتنی برسد.

۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۶

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در نشستی جداگانه با معاون پژوهش حوزه علمیه استان مازندران و همچنین معاون و کارشناس پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مازندران، نقاط قوت و ضعف اولین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران را بررسی کرد.

۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۵۰

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، وضعیت استعدادبرتر شهرستان بابل و جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران را بررسی کرد.
رئیس اداره نخبگان و استعدادبرتر، ضمن ارائه گزارشی از طلاب استعدادبرتر شهرستان بابل، وضعیت استعدادبرتر شهرستان بابل را مطلوب توصیف کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی (ره) در توصیه هایی برای برگزاری بهتر جشنواره علامه حلی استان مازندران، نکات ذیل را مطرح کرد:
1. جلسات شورای جشنواره استانی را به طور منظم و مستمر تشکیل دهید.
2. برای اجرای جشنواره برنامه ریزی و زمانبندی داشته باشید.
3. فراخوان جشنواره را پی گیری کنید.
4. تمامی کسانی که در مدارس نقش مدیریتی و استادی دارند و شرایط سنی جشنواره را دارا می باشند را برای شرکت در جشنواره علامه حلی تشویق کنید.
5. با حضور در مدارس، در حضور مدیر و معاون یا کارشناس پژوهش، طلاب برای شرکت در جشنواره علامه حلی (ره) تشویق کنید.
6. مدارس را به صورت فعال، نیمه فعال تا غیر فعال طبقه بندی کنید.
7. نقطه هدف را در ملاکات زیر مشخص کنید، به گونه ای که عینی و قابل ارزیابی باشد.
الف. درصد افزایش کمّی
ب. درصد افزایش مقالات رسیده به مرحله تفصیلی
ج. درصد افزایش معدل ارزیابی اجمالی در مدارس
د. درصاد افزایش تعداد مقالات برگزیده

۰ نظر ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۲۹

حجت الاسلام محمد صادق فاضل ظهر امروز با حجت الاسلام موسوی شبستری دیدار کرد.
در این دیدار، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، با دبیر دومین دوره جشنواره علامه حلی (ره)، راهکار برگزاری هر چه بهتر دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران را بررسی کرد.
دبیر سومین دوره جشنواره علامه حلی (ره) استان تهران، در این دیدار نکاتی برای برگزاری جشنواره استانی پیشنهاد کرد. از جمله:
1. شورای جشنواره علامه حلی استان مازندران بر روند اجرای جشنواره نظارت مستمر داشته باشد.
2. تقویم کاری جشنواره، از روز اختتامیه تا روز افتتاحیه، به صورت هفتگی تنظیم گردد.
3. دو نفر زیر نظر دبیر جشنواره فعالیت داشته باشند:
الف. دبیر اجرایی جشنواره با فعالیت برای: تبلیغات، دریافت آثار، ثبت آثار، رفع اشکالات، تهیه جوایز و ...
ب. دبیر علمی جشنواره با فعالیت برای: تنظیم فرمهای ارزیابی، ارزیابی اساتید، تشریح نحوه ارزیابی، دریافت بازخورد اشکالات، نظارت بر ارزیابی ارزیابان.
4. به طلاب مدارس علمیه آموزش داده شود، حال یا به صورت زنده یا به صورت ارسال جزوه و بروشور.
5. برای مستعدین پژوهش دوره آموزشی برگزار شود.
6. از طلاب یک تا سه، تحقیق کلاسی خواسته شود.

۰ نظر ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۱

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، با حضور در مرکز تخصصی نور الزهرا (س) ساری، راه حلهای ترویج پژوهش در این مرکز تخصصی را تشریح کرد.
استاد روش تحقیق حوزه علمیه شهرستان بابل، در تبیین شعار «هر طلبه یک پژوهشگر» گفت: پژوهش لازمه حیات علمی هر طلبه است و بر هر طلبه لازم است پژوهش را به عنوان یک فن فرابگیرد. پژوهش در تمامی مراحل زندگی علمی یک طلبه کاربرد دارد، برای نمونه: یک مبلغ، برای اینکه بتواند حرف های نو به مردم بزند، باید پژوهش کرده و حرفهای جدید را از میان آیات و روایات به دست آورد.
وی چند راه کار برای ترویج و افزایش علاقه طلاب به پژوهش مطرح کرد، از جمله:
1. تبلیغ محیطی و نصب بنر و پوستر پیرامون ضرورت پژوهش؛
2. برگزاری جلسات سخنرانی پیرامون ضرورت پژوهش؛
3. برگزاری نشستهای علمی در قالب مناظره برای ترویج و آموزش پژوهش؛
4. برگزاری مسابقات خاطره نویسی برای مأنوس شدن طلاب با نوشتن؛
5. ساده جلوه دادن پژوهش؛
6. ترویج پژوهش های کلاسی.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، با توجه دادن به تفاوت پژوهش با مقاله نویسی گفت: پژوهش برای هر طلبه لازم است ولی نمیتوان تمامی طلاب را مجبور به مقاله نویسی کرد. زیرا برخی در این زمینه استعداد ندارند و اصولا لازم نیست که تمامی طلاب به سمت مقاله نویسی بروند.
برای نمونه: طلاب مبلغ باید پژوهش کرده و نتیجه پژوهش را در جلسات سخنرانی خود ارائه دهند و نباید آنها را مجبور کرد تا نتیجه پزوهش خود را در قالب مقاله دربیاورند. بلکه معاون پژوهش مرکز تخصصی نور الزهرا (س) باید دست نوشته های آنان را تبدیل به مقاله کرده و به جشنواره های مشخص ارسال کند.

۰ نظر ۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۴

کلاس شرح لمعه (فقه 3) مدرسه علمیه فیضیه مازندران توسط استاد این مدرسه، حجت الاسلام محمدصادق فاضل آغاز شد.

۰ نظر ۰۸ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۳۱