محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

اردوی آموزرشی تفریحی شبکه صالحین حوزه امام خامنه ای (مد ظله العالی) شهرستان بابل برگزار شد.
در این اردو که در امامزاده صالح روستای هتکه پشت برگزار شد، حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای مربیان و سرگروه های طرح صالحین و فرماندهان پایگاه ها حوزه امام خامنه ای (مد ظله العالی) به ایراد سخنرانی پرداخت.
سرمربی حوزه امام خامنه ای (مد ظله العالی) در این جلسه، پس از بیان تاریخچه شجره طیبه صالحین و تشریح برنامه های آن، گفت: شما مربیان و سرگروه ها برای اداره حلقه های خود، هم از لحاظ قالب (روش سخنرانی، روش تدریس و ...) به آموزش احتیاج دارد و هم از لحاظ محتوا نیاز به تغذیه فکری. ان شاء الله به کمک فرمانده حوزه، این آموزش ها و محتواها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل ادامه داد: ولی قبل از هر چیز باید تصمیمی بگیرد، آن هم اینکه در راه خدا جهاد کنید. خداوند می فرماید: «من جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا». تنها از این طریق است که می توانید در تربیت جوانان موفق شوید. خداوند در این آیه وعده یاری به جهاد کنندگان را داده است. مطمئن باشید از آنجا که «ان الله لا یخلف المیعاد» (خداوند خلف وعده نمی کند) اگر شما جهادگونه عمل کنید، تمامی شرایط برای فعالیت شما مهیا خواهد شد، هم امام جماعت مسجد و هیئت امناء همراه شما خواهند شد، جوانان به سمت شما خواهند آمد و هزینه مالی برنامه شما هم تأمین خواهد گشت. این امور برای خدای متعال کاری ندارد. فقط شما باید تصمیم به عمل کردنِ جهادگونه بگیرید.
وی در تشریح جهاد گفت: کار کردن در قرآن در سه رتبه دسته بندی می شود: در رتبه اول «عمل» وجود دارد که به معنی انجام کار است. در رتبه دوم «سعی» است که به معنی به کار بردن تمام نیرو برای انجام کار است. و رتبه سوم «جهاد» است که به معنی خریدن وقت و توان برای به کار بردن تمام نیرو برای انجام کار است.
استاد مدرسه علمیه فیضیه مازندران در پایان گفت: شما تصمیم به جهاد بگیرید، آموزش های لازم برای اداره حلقه و تغذیه فکری را من به عهده خواهم گرفت.

۰ نظر ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۴

دومین جلسه شورای چشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران با حضور مدیران و معاونین پژوهش حوزه های علمیه برادران و خواهران استان مازندران و شهرستان بابل، با حضور دبیر جشنواره برگزار شد.
در این جلسه که در حوزه علمیه خواهران استان مازندران تشکیل شد، طرح دو مرحله ای کردن جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندارن طرح و توسط اعضای شورای جشنواره تصویب شد.

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۷:۱۱

ظهر امروز جلسه ای با حضور معاونین پژوهش حوزه علمیه برادران و خواهران استان مازندران و شهرستان بابل با دبیر دومین جشنواره علامه حلی استان مازندران برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام محمد صادق فاضل، طرح خود را برای برگزاری جشنواره علامه حلی استان مازندران را مطرح کرد. معاونین پژوهش حوزه های علمیه اشکالات طرح را بررسی و پیشنهادات خود را برای برطرف کردن اشکالات مطرح کردند.

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۶

حجت الاسلام محمد صادق فاضل از برگزاری کارگاه روش تحقیق در مؤسسه آموزش عالی الزهرا (س) خبر داد.
استاد روش تحقیق حوزه علمیه شهرستان بابل در این خصوص گفت: در این دوره، که 8 جلسه برگزار خواهد شد، طراحی تحقیق و ساختار مقاله، با استخراج مقاله از تحقیق پایانی سطح 2، به صورت کارگاهی به طلاب این مؤسسه آموزش داده خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با وجود طلاب مستعد در این دوره، چند مقاله ساختارمند و وزین از مؤسسه آموزش عالی الزهرا (س) بابل به دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران ارسال شود.

۰ نظر ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۶

در پی انتخاب حجت الاسلام محمد صادق فاضل به عنوان دبیر دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران، جلسات شورای جشنوراه آغاز گردید.
در همین راستا، دومین جلسه شورای جشنوراه علامه حلی (ره) استان مازندران تشکیل شد.
در این جلسه که مدیر و معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران و خواهران استان مازندران و شهرستان بابل با دبیر جشنوراه حضور داشتند، نقاط قوت و ضعف اولین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران بررسی شد.

۰ نظر ۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۴۰

جلسه شورای پژوهشی سطح دو حوزه علمیه خواهران استان مازندران، صبح امروز، در مدرسه علمیه الزهرا (س) بابل، تشکیل شد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این جلسه، به همراه اعضای شورای پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان، موضوعات نشست های علمی مدارس علمیه خواهران استان مازندران را بررسی و تصویب کردند.

۰ نظر ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۴

اثر پژوهشی «نقش غدیر در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی» که به هفتمین اجلاس بین المللی دکترین غدیر ارسال شد، حائز رتبه «ارائه سخنرانی و چاپ تمام متن» گردید.
این مقاله که توسط دو تن از طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) بابل، به همراه معاون پژوهش این مدرسه، زیر نظر حجت الاسلام محمد صادق فاضل نوشته گردید، مرداد ماه امسال به اجلاسیه ذکر شده، ارسال شد.

۰ نظر ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۷

در نخستین جلسه شورای دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران، با رأی قاطع اعضاء شورا، حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای سمت دبیری جشنواره انتخاب شد. و با تأیید رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی (ره)، حجت الاسلام محمد صادق فاضل به عنوان دبیر دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران منصوب گردید.


متن نامه رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی (ره) بدین شرح است:
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای پواکبر
مدیر محترم حوزه علمیه بابل
سلام علیکم:
با احترام، بازگشت به نامه شماره ... مورخ 1395/07/03 جنابعالی در خصوص پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد صادق فاضل به عنوان دبیر دومین جشنواره علامه حلی (ع) در استان مازندران، با این پیشنهاد موافقت می‌گردد.
ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، دبیر نخستین جشنواره استان و آرزوی توفیق برای دبیر پیشنهادی، امید است با عنایت به اهمیت برگزاری این جشنواره و ضرورت رعایت آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌های ابلاغی، شاهد برگزاری موفق دومین دوره جشنواره در آن استان باشیم.


۰ نظر ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۱۰

کارگاه روش تحقیق در مرکز تخصصی نور الزهرا (س) توسط حجت الاسلام محمد صادق فاضل آغاز گردید.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این خصوص گفت: در این دوره که 10 جلسه سه ساعته پیش بینی شده است، طراحی تحقیق و ساختار مقاله، به صورت کارگاهی به طلاب این مدرسه آموزش داده خواهد شد.
وی بیان داشت: با توجه به وجود مشکل «ترس از نوشتن» در طلاب نوقلم، در این دوره، جهت مأنوس شدن طلاب با نوشتن، گزارش نویسی نیز کار خواهد شد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در تبیین شیوه برگزاری این دوره گفت: آموزش در این دوره تصمیم بر این است که شیوه استخراج مقاله علمی از تحقیق پایانی به طلاب آموزش داده شود.
وی ابراز امیدواری کرد، با وجود طلاب مستعد در این دوره، چند مقاله ساختارمند و وزین به جشنواره علامه حلی از مرکز تخصصی نور الزهرا (س) ساری ارسال شود.

طرح درس کارگاه روش تحقیق

۰ نظر ۰۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۹