محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

جلسه شورای پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه شهرستان بابل با حضور مدیر و معاونت پژوهش حوزه و همچنین معاونین پژوهش مدارس علمیه شهرستان بابل در دفتر مدیریت حوزه شهرستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، با بیان انتصاب حجت الاسلام محمد صادق فاضل به دبیری دومین جشنواره علامه حلی استان مازندران، از معاونین پژوهش مدارس علمیه درخواست کرد تا کمال همکاری را با ایشان داشته باشند.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل نیز در ادامه درخواست کرد تا معاونین پژوهش، مدرسه خود را برای حضور دبیر جشنواره علامه حلی استان مازندران آماده سازند.

۰ نظر ۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۵۷

شب گذشته، طی مراسمی از اعضای شورای علمی جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران تقدیر شد. در این راستا، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، تقدیرنامه خود را از حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه استان مازندران، دریافت کرد.

۰ نظر ۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۲۸

حجت الاسلام محمد صادق فاضل ضرورت پژوهش را برای طلاب ورودی مدرسه علمیه الزهرا (س) بابل تبیین کرد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این جلسه بیان داشت: شما خواهران طلبه، علاوه بر این که انسان هستید، مسلمان هستید، شیعه دوازده امامی هستید، زن هستید، علاوه بر این ها طلبه هستید. به همین جهت، علاوه بر اینکه وظایف انسانیت (عبادت)، وظایف مسلمان بودن (انجام واجبات و ترک محرمات و ...)، وظایف شیعه دوازده امامی بودن (انتظار فرج)، وظایف زن بودن (تربیت نسل مهدوی) بر دوش شماست، وظایف طلبه بودن نیز بر گردن شما آمده است. خداوند به شما نعمت علم داده است، بنابر این از شما خواسته هایی هم دارد. 
وی ادامه داد: وظایف طلبه ها در عصر حاضر، به تبع روایت «العلماء ورثة الأنبیاء»، رسالت های پیامبران است. پیامبران سه رسالت داشتند: دریافت وحی، ابلاغ وحی و اجرای حکومت. در همین راستا، سه وظیفه بر دوش ما طلبه ها می آید یعنی: تفقه (به معنای فهم دین و پژوهش)، تبلیغ و مدیریت.
استاد روش تحقیق مدرسه علمیه الزهرا (س) گفت: فارغ از اینکه شما، پس از پایان تحصیل، کدام رشته را برای آینده کاری خود انتخاب می کنید، در زمان تحصیل دو وظیفه دارد. یکی تحصیل، آن هم به نحو مطلوب، و دیگری اینکه اصول اولیه پژوهش، تبلیغ و مدیریت را آموزش ببینید. چرا که در هر رشته ای وارد شوید، به اصول اولیه هر سه رشته نیاز دارید. برای نمونه: اگر مبلغ شوید، هم به پژوهش نیاز دارید تا حرف های جدید را از دل آیات و روایات استخراج کنید؛ به مدیریت هم احتیاج دارید، زیرا در صورتی که مدیریت یک پژوهشکده را به شما سپردند، آن مؤسسه را به طور صحیح مدیریت کنید.

۰ نظر ۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۲:۵۳

دبیر دومین جشنواره علامه حلی استان مازندران، بازدید دوره ای خود را از مدارس علمیه حوزه علمیه برادران استان مازندران آغاز کرد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در ابتدای این دیدارها از مدارس علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر، امام صادق (ع) چالوس و امام علی (ع) کلاردشت بازدید کرد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این دیدارها، در جلسه ای صمیمانه با طلاب، ضرورت پژوهش و رسالت جشنواره علامه حلی (ره) را تشرح کرد، و ساختار مقاله و نحوه ارزیابی اجمالی جشنواره را برای طلاب این مدارس توضیح داد.

۰ نظر ۰۱ آبان ۹۵ ، ۱۷:۴۳