محمد صادق فاضل

بایگانی

اوقات شرعی

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

حجت الاسلام محمد صادق فاضل در کارگاه آموزشی «پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی»، که از طرف پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد، حضور فعال داشته است.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۰

حجت الاسلام محمد صادق فاضل با حضور در کارگاه «روش تجزیه و تحلیل داده های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS (پیشرفته)»، که در پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد، این دوره را با موفقیت به پایان رساند.

۰ نظر ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۶

مدیریت مدرسه امام حسن مجتبی (ع) ـ زرگرشهر از حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای برگزاری دوره روش تحقیق در این مدرسه دعوت کرد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این خصوص گفت: در این دوره که 10 ساعت پیش بینی شده است، طراحی تحقیق و ساختار مقاله، به صورت کارگاهی به طلاب مدرسه این مدرسه آموزش داده خواهد شد.
وی بیان داشت: با توجه به وجود مشکل «ترس از نوشتن» در طلاب نوقلم، در این دوره، جهت مأنوس شدن طلاب با نوشتن، گزارش نویسی نیز کار خواهد شد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در تبیین شیوه برگزاری این دوره گفت: آموزش در این دوره به سبک مهندسی معکوس است. بدین صورت که یک مطلب خام (کپی برداری شده از اینترنت) در اختیار طلاب قرار داده می شود. طلاب محترم باید در طول کارگاه، آموزش های خود را بر روی آن پیاده کرده، آن مطلب خام را به یک مقاله ساختارمند تبدیل کنند.
وی ابراز امیدواری کرد، با وجود طلاب مستعد در این دوره، بتوان چند مقاله ساختارمند و وزین به جشنواره علامه حلی از مدرسه امام حسن مجتبی (ع) ارسال کرد.

۰ نظر ۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۶

حجت الاسلام محمد صادق فاضل در کارگاه آموزشی «شیوه نگارش مقالات پژوهشی و ترویجی برای نشریات فارسی زبان»، که از طرف پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد، حضور فعال داشته است.

۰ نظر ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۳

حجت الاسلام محمد صادق فاضل در کارگاه آموزشی «استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه، رساله و طرح پژوهشی»، که از طرف پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد، حضور فعال داشته است.

۰ نظر ۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۰

در پی دعوت مدیر مدرسه امام حسن مجتبی (ع) ـ زرگرشهر، از حجت الاسلام محمد صادق فاضل برای برگزاری کارگاه روش تحقیق در این مدرسه، استاد روش تحقیق حوزه علمیه شهرستان بابل، طرح درس کارگاه روش تحقیق را به حجت الاسلام یونس حبیبی تقدیم کرد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه برای 20 تن از طلاب مدرسه امام حسن مجتبی (ع)، به صورت مهندسی معکوس برگزار خواهد شد. بدین صورت که در ابتدا، ما کلاس را به چند گروه تقسیم میکنیم و به هر گروه یک متن خام که از اینترنت کپی شده تحویل می دهیم. این گروه ها باید آموزش های خود را بر روی این متن ها پیاده کرده و در پایان یک مقاله ساختارمند ارائه دهند.
قائم مقام پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل افزود: از آن جهت که نیاز است طلاب، با نوشتن أنس بگیرند، در ابتدای هر جلسه، ده دقیقه فرصت داده میشود تا گزارش نویسی کنند تا ترسشان از نوشتن ریخته شود.

طرح درس کارگاه روش تحقیق

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۰:۰۴

چکیده
در بحث قیمت‌گذاری در بازار اسلامی، مشهور فقیهان بر این باورند که حاکم اسلامی در شرایط طبیعی حق قیمت‌گذاری بر روی کالاهای موجود در بازار را ندارد. فقیهان برای مدعای خود به هفت روایت استدلال می‌کنند. این هفت روایت تنها یک دسته از ادله ایشان در بحث عدم جواز قیمت‌گذاریی حاکم در بازار اسلامی است که با مناقشه در این روایات، مدعای ایشان تضعیف می‌شود. این مقاله به روش تحلیلی، با بررسی هفت روایت وارد شده، به این نتیجه می‌رسد که این هفت روایت توان اثبات مدعای مشهور را ندارد. هر چند می‌توان با استناد به روایت سلمه حناط، به دلالت التزامی، ثابت کرد که حاکم، در شرایط طبیعی، حق قیمت‌گذاری در بازار اسلامی را ندارد.


کلیدواژه
قیمت‌گذاری، تسعیر، بازار اسلامی، حاکم اسلامی، روایات

۰ نظر ۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۹:۲۷

حجت الاسلام محمد صادق فاضل با حضور در کارگاه «روش تجزیه و تحلیل داده های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS (مقدماتی)»، که در پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) برگزار شد، این دوره را با موفقیت به پایان رساند.



«اس پی اس اس» از جملهٔ نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در علوم اجتماعی، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتی، شرکت‌های نقشه‌برداری، دولتی، پژوهشگران آموزشی، سازمان‌های بازاریابی و غیره به کار می‌رود. افزون بر تحلیل‌های آماری، مدیریت داده‌ها و مستندسازی داده‌ها نیز از ویژگی‌های نرم‌افزار هستند.


آماری که نرم‌افزار پایه شامل می‌شود:
1. آمار توصیفی: جدول‌بندی شطرنجی، بسامدها، توصیفات، کاوش، آمار توصیفی نسبی
2. آمار دومتغیری: میانه‌ها، آزمون تی، تحلیل پراکنش، همبستگی، آزمون‌های غیرپارامتری
3. پیش‌بینی برآمدهای عددی: برگشت خطی
4. پیش‌بینی برای تشخیص گروه‌ها: تحلیل عاملی، تحلیل خوشه‌ای، جداکننده

انواع تحلیل آماری:
آمار را می‌توان به دو دسته عملیات تقسیم کرد:
1. آمار توصیفی: شیوه‌ه‌ایی است که برای خلاصه کردن مقادیر بزرگی از داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از این توصیف‌ها در مکالمه‌های روزمره به کار می‌روند، مثلاً اگر شما از متوسط درآمد سخن می‌گویید در حال استفاده از آمار توصیفی هستید.
2. آمار استنباطی: شیوه‌هایی است که با استفاده از آن‌ها از داده‌های جمع‌آوری شده نتیجه‌ای استنباط می‌کنیم. آمار استنباطی ما را قادر می‌سازد سوال‌هایی از نوع «آیا تفاوتی وجود دارد؟» یا «آیا رابطه‌ای وجود دارد؟» را به زبان ریاضی پاسخ دهیم.


۰ نظر ۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۷

بعد از ظهر امروز، جلسه شورای علمی جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران تشکیل شد.
در این جلسه که جناب حجت الاسلام و المسلمین گودرزی، نماینده شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی، حضور داشت، مقالات راه یافته به مرحله داوری ارزیابی نهایی شد و آثار برگزیده، شایسته تقدیر و قابل تحسین مشخص شدند.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، با حضور در این جلسه، از نتیجه ارزیابی آثار پژوهشی گروه ادبیات عرب، و همچنین نتیجه ارزیابی مقالات طلاب سطح یک دفاع کرد.

۰ نظر ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۹:۵۱

جلسه شورای پژوهشی سطح دو حوزه علمیه خواهران استان مازندران، بعد از ظهر امروز، در مدرسه علمیه عصمتیه بابل، تشکیل شد.
در این جلسه که حجت الاسلام محمد صادق فاضل به عنوان کارشناس پژوهشی دعوت شده بود، عوامل انگیزشی خواهران طلبه، برای حضور در هسته های پژوهشی سطح دو بررسی گردید.

۰ نظر ۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۱